Meer items laden
 Je hebt het einde bereikt, probeer je zoekterm te verfijnen als je niet het gewenste resultaat hebt gevonden.
 Sorry, er zijn geen resultaten gevonden op deze zoekterm
Logo Imagro 30 jaar Imagro logo
Zoeken
24 mei 2024

2024: Jubileum 30 jaar Imagro!

1 januari 1994. Vorige eeuw. Met het HAS diploma op zak startten Roger Engelberts en Carlien van Bergen ‘Imagro, groenjournalistiek en PR’ in de melkstal van de (schoon-)ouders. Al snel volgden de eerste collega’s die samen een topteam vormden. En dan ineens… tjoep zijn we drie decennia, drie verbouwde stallen én 40 topcollega's verder. Samen met een verbouwd dorpscafé vormt dat geheel de context van Imagro. Vanuit die context werken we elke dag aan duurzame voedselsystemen en een gezondere leefomgeving. What a ride.

 

30 jaar geleden. Kun je het nog voorstellen? Grote computers, geen internet, geen mail, wel faxen en ontelbaar veel postzegels. Een klein kantoor in de melkstal. ChatGPT was nog verder weg dan de maan. Dagelijks een ritje naar de postbus van Imagro en de brievenbus van PTT. Ouders, schoonouders en senioren uit het dorp die een hele inpak- en mailingstraat bouwden in de kantine van ons oude kantoor in de Grupstal. Borreltje, ketel 1 erbij.

30 jaar Imagro. Hetzelfde bedrijf, dezelfde naam en toch een wereld van verschil met 1994. Inmiddels bouwen we al het vijfde Imagro. Wegbereider en gids om bruggen te slaan tussen consument producent, agro en food, grond en mond, koe en koelkast. Van 1) groenjournalistiek en PR naar 2) on- en offline communicatie naar 3) strategie & creatie - dat blijft de wortel 🥕 - naar 4) Nieuwe Perspectieven voor Agri, Horti, Food en Leefomgeving naar nu 5) een Bureau voor verandering en vernieuwing vóór duurzame voedselsystemen en een gezonde leefomgeving.

De 5e wortel in 30 jaar tijd. Wortel schieten dus. Als je goed kijkt zie je de abstracte wortel nog steeds in ons logo. Het bewijs van eerst begrijpen voor begrepen te willen worden, anticiperen, reageren en meebewegen. Adaptief en attractief zijn. Anders kijken en dúrven doen.

En we blijven de Willy Wortel en geworteld in Agri Food Horti en Leefomgeving.

Een ding hebben we nooit betwist. De kern van de wortel. Ons DNA. Altijd ambitieus. Altijd vooruitstrevend. Altijd ondernemend. Altijd creatief. Vooruit boeren. Altijd vanuit het motto “Het Kan Wel”. Want Imagro = Impact maken.

Wij zijn trots om 30 jaar geworteld te zijn in, onze bodem van Agri Food Horti en Leefomgeving, de allermooiste sector. Trots op alle opdrachtgevers, alle collega’s, uitdagende vraagstukken en inspirerende samenwerkingen.

Komend jaar staat in het teken van 30 jaar. Een klein feestje waard. Mijlpalen zijn er om slingers aan op te hangen. Op naar de volgende 30 jaar van verandering en vernieuwing!

Voor een persoonlijk reisverslag van 30 jaar Imagro, klik hier.

Deel dit artikel

Meld je aan voor onze I-mailing

In onze I-mailing houden we je periodiek op de hoogte van de laatste ontwikkelingen bij Imagro. Nieuwe projecten, inspirerende blogs, openstaande vacatures én andere leuke weetjes. Vul je gegevens in wanneer je de I-mailing wil ontvangen.