Het is een interessante tijd voor bedrijven en organisaties in ons agri-systeem. Jarenlang was het voldoende om te communiceren over producten en diensten, over marges en resultaten. Maar sinds de transitie naar een duurzaam landbouw-systeem echt vorm gaat krijgen, sinds we weten en voelen dat er echte grenzen zitten aan onze manier van produceren, voldoet communiceren op basis van zenden niet meer. Maatschappelijk vertrouwen en engagement zijn wezenlijke onderdelen van de bedrijfsstrategie geworden. De waarde van een organisatie zit in de manier waarop je verbinding legt met de maatschappij. Communicatie is daar een wezenlijk onderdeel van. En dan vooral het deel waarbij je luistert en voeling houdt met wat er gebeurt om je heen.
Mijn toegevoegde waarde ligt in het vertalen van die verbinding naar heldere positionering en werkbare communicatiestrategieën. Mijn ruime ervaring in energietransitie, media en landbouw helpt mij daarbij. Andere perspectieven zien, maar wel met een realistische blik. In mijn werk heb ik alle onderdelen van het communicatievak wel aangeraakt; journalistiek, PR-communicatie, marketing en stakeholdercommunicatie. Dat maakt mij een generalist, maar wel een met een missie. Om bedrijven en organisaties te helpen hun vizier scherp te stellen. Waarom doe je wat je doet en wie heb je daarbij nodig? En daar dan een kloppend verhaal van maken.
Het is een interessante tijd.