Van digitaal terug naar print
Lange tijd moest alles digitaal, interactief en alleen online. Maar dit tij lijkt nu te keren. Er wordt nu juist steeds meer gekozen voor print, een fysiek magazine. Met de overvloed aan online content kunnen gedrukte media juist een manier zijn om op te vallen. Iets wat je vast kan houden, ruiken, voelen en kan uitdelen. Ze bieden een platform voor diepere storytelling over het bedrijf, en zijn vaak aantrekkelijker dan alleen digitale middelen. Een magazine vertegenwoordigt de identiteit van je organisatie, de trots die je kan delen binnen je eigen bedrijf maar vooral ook daarbuiten.
Van een blanco papiertje naar een uniek magazine
Onze eigen Patricia Derks is binnen imagro dé vormgevingsexpert op het gebied van magazines. ‘’Het proces lijkt eenvoudig, maar is elke keer weer een nieuwe uitdaging. Van stramien tot magazine in meer dan 100 stappen. Je wilt een dynamisch magazine. Een stramien dat niet saai, maar juist afwisselend is en je verrast. Binnen de stijl van de organisatie toch een stapje extra zetten en de identiteit van de organisatie nog meer naar voren laten komen. Dat is mijn doel als ik aan de vormgeving begin. Bij de ene opdrachtgever werken we met een leesplankje bij de andere starten we met de vormgeving en voegen we de inhoud later toe. Alles is mogelijk en we begeleiden de opdrachtgevers zo goed mogelijk. Want een magazine maken is niet eenvoudig, maar wel heel leuk!’’
Patricia: "Een magazine maken is niet eenvoudig, maar wel héél leuk!"
Een kloppend verhaal
Een magazine bestaat uit allemaal losse stukken: losse verhalen, losse items en verschillende onderwerpen. Als vormgever kun je hier eenheid in creëren en er een samenhangend en kloppend verhaal van maken. Dat maakt dit werk zo leuk. De vormgeving is de lijm die alles bij elkaar houdt, en het sausje dat het nóg net wat lekkerder maakt. Bij Imagro kennen wij onze opdrachtgevers van binnen en van buiten, daardoor kunnen we de magazines echt eigen maken. Een magazine waar de organisatie zich in herkent en trots op kan zijn. Het besef van trots, “dit is echt wie we zijn”, wanneer de opdrachtgever het magazine in de hand heeft, is het grootste compliment dat wij als Imagro kunnen krijgen.
Onze nieuwste magazines
Mooi Vak Blad
Een magazine van en voor vakkrachten uit de sector. Iedere dag weer verrichten zij mooi werk in de sector Groen, Grond en Infrastructuur (GGI). Gave projecten, nieuwste machines en mooiste mensen. Dat is iets om trots op te zijn. Deze trots wordt nu uitgedragen in hét magazine voor de GGI-sector: Mooi Vak Blad.
Opdrachtgever: Groen, Grond en infrastructuur (GGI)
Vormgever Imagro: Patricia Derks
Roots
Een magazine om 125 jaar Cosun Beet Company te vieren. In dit magazine wordt er teruggeblikt en vooruitgekeken. De weg van de suikerbiet wordt gevolgd van zaadje tot ontelbare en duurzame oplossingen vandaag de dag. Van generaties bietentelers tot innovationmanager, de mensen en het bedrijf krijgen een podium in dit unieke magazine.
Opdrachtgever: Cosun Beet Company
Vormgever Imagro: Patricia Derks
Modiform
Product Cataloque
De modiform catalogus komt elke 2 jaar uit. Een catalogus waarin de visie en de identiteit van het bedrijf de boventoon voert, gevuld met alle producten die ze de komende jaren aanbieden. Imagro tekende voor de vormgeving van de afgelopen 5 edities.
Opdrachtgever: Modiform
DTP-er Imagro: Joost Wiellersen
Wil jij ook met een magazine aan de slag? Ik help je graag!
Deel dit artikel
Meld je aan voor onze I-mailing
In onze I-mailing houden we je periodiek op de hoogte van de laatste ontwikkelingen bij Imagro. Nieuwe projecten, inspirerende blogs, openstaande vacatures én andere leuke weetjes. Vul je gegevens in wanneer je de I-mailing wil ontvangen.