Geschreven door Judith van Heck
Meer weten over deze case?
World Horti Center is hét kennis- en innovatiecentrum voor de internationale glastuinbouwsector. Een plek waar ondernemers, onderwijs, onderzoek en overheid samen innoveren, verbinden, inspireren en kennis delen. Deze partijen werken aan oplossingen voor relevante maatschappelijke thema’s zoals water, voedselvoorziening, voedselveiligheid, welbevinden en duurzaamheid. Jaarlijks komen er zo’n 40.000 bezoekers van over de hele wereld naar Naaldwijk om zich te laten inspireren door de geboden kennis en innovatie.
Het World Horti Center vroeg Imagro een concept te ontwikkelen voor een experience. Met als doel het sterke verhaal van de Nederlandse high-tech tuinbouw te vertellen aan de internationale bezoekers; handelsmissies, investeerders en beïnvloeders. Dat paviljoen moet een wow-factor hebben. Een World Of Welcome waarbij de participanten het paviljoen dragen en betrokkenheid voelen en tonen.
Dat lukt in de ogen van Imagro alleen als je de succesvolle toeleveranciers achter de sterke primaire tuinbouwsector verenigt en krachtig positioneert. Zo is het I-Grow Paviljoen in World Horti Center geboren. Een unieke experience voor en door de topbedrijven in de brede tuinbouw.
Voor het nieuwe I-Grow Paviljoen heeft Imagro een narratief geschreven en getest bij de participanten. Dit narratief werd de basis van het script voor de 3D video. Deze video, geprojecteerd in een - letterlijke - black box van ca. 30 meter wand-oppervlak, is het centrale punt van het paviljoen. Een projectie van de huidige uitdagingen in de wereld op het gebied van voldoende veilige voedselvoorziening maar ook de huidige en toekomstige perspectieven. Hoe doen we dat in Nederland: duurzame voedselproductie mogelijk maken op iedere locatie in de wereld?
Hierbij is nauw samengewerkt met de directie en accountmanager van het World Horti Center en met Stephan Pettermann en Marieke van den Heuvel van Bureau Mann.
Tegelijkertijd zijn we aan de slag gegaan met een nieuwe corporate identity voor het World Horti Center. In de ontwikkelde huisstijl hebben we het logo opgefrist, een zeer breed kleurenpalet doorgevoerd en herkenbare huisstijlelementen toegevoegd. Een nieuwe look and feel in de standaard middelen, doorontwikkeld naar aankleding van het pand, website en animatie.
Na de oplevering van de experience voor het World Horti Center, was de volgende stap om het paviljoen te ‘activeren’. De afgelopen jaren hebben we een activatieprogramma opgesteld in samenwerking met de participanten en het World Horti Center. Het resultaat hiervan:
I-Grow is hierdoor inmiddels uitgegroeid tot meer dan een plek voor ontmoeting en inspiratie. Het is ook een community van pioniers die bereid zijn om kennis te delen en betekenisvolle relaties aan te gaan met elkaar, met de overheid en met instituten. Door samen te werken gelooft de I-Grow community dat ze veel sneller indoor farming technologie kan ontwikkelen, die nodig is om duurzaam voldoende gezond producten te telen in de toekomst.
Na de ontwikkeling van het paviljoen en corporate identity voor het World Horti Center kreeg Imagro afgelopen zomer ook de kans om een tweedaagse strategie-sessie te organiseren. Met als doel om het World Horti Center en HortiHeroes te begeleiden op weg naar een nieuwe stip aan de horizon.
Onder het motto The New Wave organiseerden onze adviseurs Roel Schutten en Roger Engelberts samen met het bevlogen team van World Horti Center en HortiHeroes een tweedaagse aan de Noordwijkse kust. In verhelderend weer en aan de hand van beeldende werkvormen hebben de professionals van beide organisaties elkaar uitgedaagd en gestretcht. Het resultaat is een gedragen stip aan de horizon en concrete stappen naar die stip.
Ons motto; geef energie waar energie zit.
De tweedaagse pressurecooker eindigde in een presentatie van de resultaten aan Jan van Dam, CEO van Dutch Flower Group en Rob van Straten, CEO van Skytree. Op deze manier staat iedereen op scherp, heb je een stoere deadline én kun je een eerste reflectie en feedforward van professionele en door de wol geverfde ondernemers direct meenemen naar de uitrol.