Meer items laden
 Je hebt het einde bereikt, probeer je zoekterm te verfijnen als je niet het gewenste resultaat hebt gevonden.
 Sorry, er zijn geen resultaten gevonden op deze zoekterm
Logo Imagro 30 jaar Imagro logo
Zoeken

Verduurzaming van de melkveehouderij

Dutch Dairy Challenge
Lees meer

Als founder én mede-initiatiefnemer van Dutch Dairy Challenge werkt Imagro aan de melkveehouderij van morgen. Van strategie tot communicatie en van de verzorging van workshops tot aan een inspirerende finale, helpen we melkveehouders en ketenpartners tot praktisch toepasbare ideeën voor de verdere verduurzaming van de sector. Dat doen we door middel van een 100 dagen challenge. 

 

Van problemen naar oplossingen

In tijden waarin de melkveehouderij veel te horen krijgt hoe dingen anders moeten, proberen we met de juiste praktische handvatten én creativiteit te laten zien dat duurzame oplossingen binnen handbereik liggen. Door het heft in eigen handen te nemen, met oog voor de huidige problematiek, maar met een goede dosis expertise en enthousiasme komen de mooiste duurzame ideeën tot leven. En daarmee zijn deze deelnemers een voorbeeld voor andere bedrijven en aanjagers van de sector.

100 dagen challenge - editie 2025

Uit alle inschrijvingen worden maximaal 10 deelnemers geselecteerd voor de 100 dagen challenge. Tijdens drie workshops werken melkveehouders samen met een ondernemerscoach en een team studenten het ruwe idee op tot een realiseerbaar plan. Met behulp van diverse tools en netwerkcontacten worden ideeën getoetst. Aanmelden voor de editie van 2025 kan t/m 2 december 2024. 

Schrijf je hier in

Finale 2024

Tijdens de finale presenteerden alle teams hun idee, door middel van een video, met resultaten van de afgelopen 100 dagen voor breed publiek. Met trots en zelfvertrouwen, ieder op zijn eigen manier. Een onafhankelijke jury reikte twee juryprijzen uit:

  1. Stan en dochter Lynn Bosman voor het idee ‘Ommissie’ waarbij de bodem als luchtwasser wordt gebruikt.
  2. Broer en zus, boer en wetenschapper Harm en Maartje van Kessel voor het idee ‘Van Stank naar Dank’ waarbij ze fosfaat winnen uit de dunne mestfractie in de vorm van struviet. 

Wil je meer weten?

Lees hier meer over editie 2025

 

Bekijk hier de aftermovie

Geschreven door Eva van Houtum

Meer weten over deze case?

Neem contact met mij op

Ontmoet het team

Annet
Eva
Roger

Ook interessant

Visserij Ontwikkel Plan

Een passende thuishaven voor een toekomstbestendige visserijsector

Burgerparticipatie-traject

Een blue zone aan de oevers van de Maas in Afferden en Vierlingsbeek

Het participatieplan Regionaal Landschap De Maasduinen

Een verantwoordelijke samenleving plant bomen, waarvan ze zelf niet meer in de schaduw zal zitten.

I-Grow Paviljoen

Zo laten we zien dat Nederland leidend is in high-tech tuinbouw

GreenV

Building Thriving Businesses

Eikpunt Limburg

Verbindende eikpunten: recreatie en toerisme in Noord-Limburg

FrieslandCampina

Complete communicatie over complexe materie

Cosun

Cosun brengt haar strategie tot leven met verhalen

Programmabureau KRW-DHZ

Actie in de Taxi!

Cosun Beet Company

Planet Beet: een experience vol verwondering