Geschreven door Eva van Houtum
Meer weten over deze case?
Als founder én mede-initiatiefnemer van Dutch Dairy Challenge werkt Imagro aan de melkveehouderij van morgen. Van strategie tot communicatie en van de verzorging van workshops tot aan een inspirerende finale, helpen we melkveehouders en ketenpartners tot praktisch toepasbare ideeën voor de verdere verduurzaming van de sector. Dat doen we door middel van een 100 dagen challenge.
In tijden waarin de melkveehouderij veel te horen krijgt hoe dingen anders moeten, proberen we met de juiste praktische handvatten én creativiteit te laten zien dat duurzame oplossingen binnen handbereik liggen. Door het heft in eigen handen te nemen, met oog voor de huidige problematiek, maar met een goede dosis expertise en enthousiasme komen de mooiste duurzame ideeën tot leven. En daarmee zijn deze deelnemers een voorbeeld voor andere bedrijven en aanjagers van de sector.
Uit alle inschrijvingen worden maximaal 10 deelnemers geselecteerd voor de 100 dagen challenge. Tijdens drie workshops werken melkveehouders samen met een ondernemerscoach en een team studenten het ruwe idee op tot een realiseerbaar plan. Met behulp van diverse tools en netwerkcontacten worden ideeën getoetst. Aanmelden voor de editie van 2025 kan t/m 2 december 2024.
Tijdens de finale presenteerden alle teams hun idee, door middel van een video, met resultaten van de afgelopen 100 dagen voor breed publiek. Met trots en zelfvertrouwen, ieder op zijn eigen manier. Een onafhankelijke jury reikte twee juryprijzen uit:
Wil je meer weten?
Lees hier meer over editie 2025