Geschreven door Fabiënne van Grunsven
Meer weten over deze case?
Online kennisoverdracht, fun en interactie! Met gewasbeschermingsexpert Corteva Agriscience (Corteva Agriscience is ontstaan door de fusie van Dow AgroSciences, Dupont Crop Protection en Pioneer zaden) ontwikkelde Imagro de Aaltjes Quiz voor Aaltjes.net. Schadelijke aaltjes zijn een serieus probleem voor akkerbouwers, omdat ze de opbrengst en kwaliteit van gewassen kunnen beïnvloeden. Meer dan 4.500 akkerbouwers werden per briefkaart uitgenodigd voor een leerzame online quiz. De uitdaging: test je kennis over aaltjes!
Waarom zo’n kaartje door de bus in combinatie met een online quiz werkt? Fabiënne van Grunsven legt uit. “Een fysiek kaartje is veel minder vluchtig dan een online mailing of online advertising. Bovendien kan het een sterke trigger zijn om naar een website en webshop te gaan.’
“Met de online quiz zorg je ervoor dat potentiële klanten actief kennis opdoen over een bekend risico in hun business. Een risico dat ze uiteraard willen verkleinen en waar jij ze bij kunt helpen. Door op een speelse manier relevante informatie te bieden, speel je in op de kennisbehoefte van de doelgroep en kun je daarnaast verwijzen naar de oplossingen die je ze aanbiedt.”
Facts online quiz