Geschreven door Inge Smits
Meer weten over deze case?
Twee keer meer online zichtbaarheid dankzij een proactieve en goed getimede campagne
Bij warm weer is de kans op een vliegenplaag in de veehouderij extra groot. Vliegen geven overlast bij koeien en kalveren. Dit kan leiden tot stress, ziekten en zelfs economische schade. Een veehouder kan een vliegenplaag op verschillende manieren voorkomen of bestrijden. Maar die informatie is lang niet bij alle ondernemers bekend. Er zijn natuurlijke en technische oplossingen, denk aan actieve luchtcirculatie. Ook bestaan er effectieve middelen voor plaagbestrijding. De meeste middelen zijn echter alleen te gebruiken in opslagplaatsen of bedrijfsruimten en niet in stallen met dieren. K-Othrine SC 7,5 van Envu is daar wél te gebruiken. Hoogste tijd voor een campagne die gaat vliegen!
Op advies van Imagro besloot Envu tot een campagne om melkveehouders te informeren hoe zij een vliegenplaag kunnen voorkomen of bestrijden. Hierbij werd ook aandacht besteedt aan het product van Envu. Online Marketeer Imagro: “Door relevante, niet-commerciële informatie te delen met de doelgroep, creëer je gunstige voorwaarden voor ontvangst van informatie over je product.”
“De start van de campagne stond later gepland, maar door de vroege start van het vliegenseizoen was het eerder tijd voor actie! De reden waarom we een alternatieve campagne hebben ontwikkeld. De doelgroep kon hierdoor toch tijdig geïnformeerd worden. En dat heeft gewerkt. De zichtbaarheid ten opzichte van vorig jaar was verdubbeld. En de overlastperiode was nog niet eens voorbij!”
Sabrina Agredano Moreno (marketeer bij Envu): "Imagro heeft zeer goed inzicht in onze behoeften met betrekking tot onze markt en het ontwikkelen van doelgerichte campagnes, reageren zeer snel en de timing wordt gerespecteerd. Daarnaast hebben ze ook diepgaande ervaring met het uitwerken van media-strategiën, dit wordt bevestigd met de zeer goede resultaten. Er is kwaliteitswerk geleverd door aangename en professionele medewerkers."
Voor Envu creëerde Imagro:
De ‘vliegencampagne’ voor Bayer Environmental Science is een doeltreffende online activatiecampagne. Wat zijn Imagro’s tips voor een goede online campagne?
Bepaal het doel dat je wilt bereiken, zodat je weet aan welk resultaat je werkt. Wil je meer zichtbaarheid of juist meer conversie?
Weet jij wanneer jouw doelgroep vooral behoefte heeft aan informatie, en wanneer minder? Zorg tijdens een online campagne, op basis van dit inzicht, voor adempauzes. Zo ontvangt de doelgroep de juiste informatie op het juiste moment.
Mensen worden niet getriggerd door enkel een commerciële boodschap via één kanaal. Het delen van relevante, niet-commerciële informatie door collega’s (de ambassadeurstrategie) met een duidelijke call-to-action en herkenbaarheid dankzij bannering, geeft de bekendheid van je product een boost. Gebruik meerdere kanalen om je doelgroep vaker te herinneren aan jouw campagne.
Iedereen wil de mooiste en meest opvallende middelen creëren. Maar het is niet per sé zo dat het meest creatieve design de boodschap het beste overbrengt.
Vraag betrokken partijen om resultaten uit de campagne te delen. Pak het doel erbij en vergelijk de resultaten met dat doel. Wat ga jij in de volgende campagne verbeteren?
Neem dan contact op met Inge Smits.