Meer items laden
 Je hebt het einde bereikt, probeer je zoekterm te verfijnen als je niet het gewenste resultaat hebt gevonden.
 Sorry, er zijn geen resultaten gevonden op deze zoekterm
Logo Imagro 30 jaar Imagro logo
Zoeken

Actie in de Taxi!

Programmabureau KRW-DHZ
Lees meer

Positionering met Programmabureau KRW/DHZ

Programmabureau KRW/DHZ. Wat? Nou dat is hét Programmabureau dat zich bezig houdt met de Kaderrichtlijn Water en het Deltaplan Hoge Zandgronden. Een bureau dat hele goede dingen deed, maar desondanks relatief onzichtbaar en onbekend was. Binnen en buiten de eigen cirkel, ook bij de moederorganisaties, zo bleek bij een evaluatie. “Dit kan een negatief effect hebben op de effectiviteit van het samenwerkingsverband.” Echt zonde van het essentiële werk dat dit Programmabureau verzet. Goede communicatie kan dan een traktatie zijn. Een mooie kluif voor Imagro om hier de tanden in te zetten. Samen keken we in een meertrapsraket of de betrokken partijen dit ook zo ervaren én wat we hieraan kunnen doen.

Analyse

We begonnen met een korte, maar krachtige desk study om een beeld te krijgen van alle doelgroepen van het programmabureau. Hoe kunnen we hen, binnen de beperkte menskracht van het Programmabureau, het beste bedienen. We sloten deze studie af met vier interviews met vertegenwoordigers van deze doelgroepen. U vraagt, wij vragen door. Zo brachten we hun generieke en specifieke communicatiebehoeften tot detail in beeld.

Positionering

Met deze uitkomsten op zak hebben we samen met de leden van het Programmabureau twee fysieke sessies gehouden. Eén why-how-what sessie zodat we de samenhang der dingen goed konden duiden over de kernboodschap en visie van het Programmabureau. In de tweede workshop hebben we samen de doelgroepen benoemd en prioriteiten gegeven. Hierin brainstormden we ook over een nieuwe, direct voor iedere doelgroep te begrijpen naam voor het Programmabureau!

Natasja van den Eijnde, officemanager Programmabureau Stroomgebied Maas: “Jullie manier van afpellen om na te denken over wat we doen en wat we willen doen is heel nuttig om op één lijn te komen. Jullie doen dit ook nog eens met een professionele én fijne energie!”

Aanbevolen instrumentenmix

Aan de hand van de externe en interne input heeft Imagro een mooie instrumentenmix samengesteld, met daarin aanbevolen middelen om mee te starten binnen de uren die het Programmabureau beschikbaar heeft. We bedienen de belangrijkste doelgroepen nu op hun wenken. Hoe? Door te komen met een nieuwe naam, e-mailhandtekening, richtlijnen voor de wekelijkse mailings, handleiding voor LinkedIn-gebruik, een informatieve tekst voor online gebruik en voorstel tot inrichting van een webpagina. Daarmee heeft de klant zelf de handvatten gekregen om de diverse doelgroepen elk op een passende manier te betrekken!

Steven Visser, programmamanager Programmabureau Stroomgebied Maas: “Je merkt de toegevoegde waarde van het inschakelen van Imagro als communicatiebureau. Ze hebben ons goed geholpen om scherpte te krijgen in wat we naar buiten toe willen communiceren en wat daarbij belangrijk is. Met praktische tips en adviezen zijn we goed op weg geholpen.”

Geschreven door Inge Smits

Meer weten over deze case?

Neem contact met mij op

Ontmoet het team

Inge

Ook interessant

Visserij Ontwikkel Plan

Een passende thuishaven voor een toekomstbestendige visserijsector

Dutch Dairy Challenge

Verduurzaming van de melkveehouderij

Burgerparticipatie-traject

Een blue zone aan de oevers van de Maas in Afferden en Vierlingsbeek

Het participatieplan Regionaal Landschap De Maasduinen

Een verantwoordelijke samenleving plant bomen, waarvan ze zelf niet meer in de schaduw zal zitten.

I-Grow Paviljoen

Zo laten we zien dat Nederland leidend is in high-tech tuinbouw

GreenV

Building Thriving Businesses

Eikpunt Limburg

Verbindende eikpunten: recreatie en toerisme in Noord-Limburg

FrieslandCampina

Complete communicatie over complexe materie

Cosun

Cosun brengt haar strategie tot leven met verhalen

Cosun Beet Company

Planet Beet: een experience vol verwondering