Geschreven door Bart Schouteten
Meer weten over deze case?
Gemeente Gennep heeft een bijzonder en gevarieerd DNA (keramiekstad, vestingsstad, wielerstad en vierdaagsestad). Iets om voor de nieuwe toeristische website van de gemeente Gennep goed bij stil te staan. Wat is het dat Gemeente Gennep en de Gennepenaar uniek maakt?
Imagro werd gevraagd een huisstijl te ontwikkelen die door de gemeente, ondernemers, verenigingen en burgers uit Gennep kan worden toegepast. In vaktaal ook wel een hybride huisstijl genoemd. De eerste gedachte ging uit naar een focus op de verschillende ambachten die het stadje van oudsher kent. Gaandeweg kwamen we tot de conclusie dat Gennep veel veelzijdiger is. Met die gedachte hebben we een duurzaam logo ontwikkeld dat met de ontwikkelingen van de gemeente meegroeit. ‘Veelzijdig Gennep’
De Gennepenaar is sociaal, tolerant, trots en ondernemend. Maakt deel uit van een gemeenschap die altijd in ontwikkeling is om samen de leefomgeving van gemeente Gennep een stukje mooier te maken en zo ook het vestigingsstadje op de kaart te zetten. De mogelijkheden in de gemeente zijn eindeloos.
Met deze gedachte heeft Bart Schouteten het beeldmerk ontwikkeld. Een logo dat nooit af is, geen vaste vorm heeft en altijd in ontwikkeling is. Maar bovenal een logo van de Gennepenaar. De basis van het logo wordt gevormd door de naam Gennep, waaraan diverse iconen gekoppeld kunnen worden. Iedereen kan zijn eigen stukje Gennep pakken. Dit met behulp van de beschikbare iconen voor kunst & cultuur, natuur & recreatie, geschiedenis, ambachten, culinair en sport & evenementen.
"Het was voor mij een bijzondere ervaring om als rasechte Gennepenaar de toeristische huisstijl voor de Gemeente Gennep te mogen ontwikkelen. Extra gaaf was het om dit samen met wethouder Janine van Hulsteijn te onthullen aan ondernemers en gemeenteraadsleden. Ik ben enorm trots dat we samen bouwen aan Gennep." - Bart Schouteten