Meer items laden
 Je hebt het einde bereikt, probeer je zoekterm te verfijnen als je niet het gewenste resultaat hebt gevonden.
 Sorry, er zijn geen resultaten gevonden op deze zoekterm
Logo Imagro 30 jaar Imagro logo
Zoeken
Cosun Beet Company

Van suikergigant naar groenste bietenverwerker

 

In 2018 vroeg Cosun Beet Company, toen nog Suiker Unie, Imagro om een roadmap voor de toekomst. Onze samenwerking moest leiden tot een nieuwe strategie, naam en huisstijl, maar vooral tot een stevige visie en gegronde ambitie.

Sindsdien is er veel gebeurd. Want inmiddels staat niet suiker, maar de suikerbiet centraal. En terecht! Want dit gewas levert grondstoffen voor duurzame, toekomstbestendige oplossingen voor voeding en diervoeding, maar ook voor verpakkingen, huishoudartikelen, desinfecterende handgels en groene energie. We noemen dit Bright Beet Solutions.

75 Procent van de biet bestaat uit water. Dit water komt vrij tijdens het productieproces!

 

Stip op de horizon

Met een doorsnee van de organisatie hebben we allereerst de stip op de horizon gezet: Cosun Beet Company wilde de groenste, innovatiefste en succesvolste bietenverwerker ter wereld worden. Een uitdagende ambitie die alleen gerealiseerd kan worden met support en enthousiasme van medewerkers. Buiten winnen, begint binnen.

 

Heartbeat

Daarom ontwikkelden we de Cosun Beet Company heartbeat; ABCD. Actief samen ontwikkelen, Bewust verfrissen, Challengen wat beter kan en Dingen doen die ertoe doen. ABCD werd een heartbeat die door de hele organisatie heen danste. Met prijsvragen, activerende ansichtkaarten en bijeenkomsten werd de weg naar de ambitie getoond en geactiveerd. En met resultaat! De gehele organisatie kent de ambitie nu en staat erachter.

Lancering

Vorig jaar zomer – corona-tijd - was het eindelijk zover. Suiker Unie lanceerde haar nieuwe naam (Cosun Beet Company), strategie en visuele identiteit. En het was aan Imagro om de nieuwe huisstijl uit te rollen; van de website tot communicatie op bulkwagens die op groene energie rijden.

Uitdragen en bewijzen

Maar belangrijker nog was het uitdragen en bewijzen van de nieuwe ambitie. De biet zit boordevol mogelijkheden en is onderdeel van uiteenlopende, innovatieve oplossingen voor een duurzamere toekomst. Want het gewas is een veelzijdige bron van stoffen voor voedingsmiddelen en non-food toepassingen. Van gebak, marinades, textiel en cosmetica. Tot antivriesmiddel in vaccins en vervanger van microplastics. Ook in samenwerking met Avantium werkt Cosun Beet Company aan een fossielvrije toekomst. Lees hier meer over deze ontwikkelingen.

Bright Beet Book

Veel van wat ons omringt wordt dus met bestanddelen uit bieten gemaakt of kán ervan gemaakt worden. De potentie van de biet is enorm. Meer dan 130 verrassende toepassingen van de biet zijn verzameld in het Bright Beet Book.

Geschreven door Marèl Vermeer - Scheenloop

Meer weten over deze case?

Neem contact met mij op

Ontmoet het team

Bart
Elke
Judith
Marèl
Mike
Paul
Roger

Ook interessant

Visserij Ontwikkel Plan

Een passende thuishaven voor een toekomstbestendige visserijsector

Dutch Dairy Challenge

Verduurzaming van de melkveehouderij

Burgerparticipatie-traject

Een blue zone aan de oevers van de Maas in Afferden en Vierlingsbeek

Het participatieplan Regionaal Landschap De Maasduinen

Een verantwoordelijke samenleving plant bomen, waarvan ze zelf niet meer in de schaduw zal zitten.

I-Grow Paviljoen

Zo laten we zien dat Nederland leidend is in high-tech tuinbouw

GreenV

Building Thriving Businesses

Eikpunt Limburg

Verbindende eikpunten: recreatie en toerisme in Noord-Limburg

FrieslandCampina

Complete communicatie over complexe materie

Cosun

Cosun brengt haar strategie tot leven met verhalen

Programmabureau KRW-DHZ

Actie in de Taxi!